16 november 2013

THIS IS SMART


Shirma is erop. Trijntje zegt dat ze het niet meer weet, als Nederland het niet hoort.
Nou ik hoorde het wel, het was hard genoeg. En het was - niet mijn smaak, maar dat terzijde - goed. Maar is het origineel?
Hmmm. Niet echt. Ik denk dat er in de V.S. duizenden dezelfde stemmen zijn en beter ook nog.
Wudstick maakt een valse start, maar ik denk dat hij wereldwijd de beste kans maakt. Zeker met Giro 555 op het scherm erachter moet hij vanavond wel doorgaan. Hij laat de koude Nederlandse taal warm Amerikaans klinken en heeft een veel mooiere stem dan Phil Collins.
Martijn Krabbé ziet eruit zoals Meneer Kaktus er nu uit zou moeten zien. Hij lijkt maar 1 boventand te hebben.
Ik vind het programma wel best leuk en zeker Ali B, maar vaak zie ik het niet. Want we hebben een Smart t.v.
Een paar dagen per week zien we Amerikaanse films - van niet mijn genre- zonder ondertiteling, want illegaal gedownload. Dat kan, want manlief is ook smart genoeg.
Als het geluid hard genoeg staat, kunnen we het redelijk volgen, maar het blijft toch een kunst om gemompel te verstaan van een schurk, superheld, alien of een  vechtersbaas (of, beter nog voor manlief; de vrouwelijke versie van dit alles, behalve de alien, die is onzijdig) als hij/zij een achterwaartse muursalto maakt. Of hoe noem je dat, als iemand tegen een muur omhoog rent en dan achterover weer op de voetjes terecht komt. Op hakken, stiletto's zelfs, in een strak glimmend pak, of een strakke jeans. De aarde is al een paar keer aan een grote ramp ontsnapt en in dat tumult is het moeilijk om de acteurs te verstaan.

Maar de beeldkwaliteit is goed. Net zo goed als op onze oude t.v. en op de nieuwe in HD. Ik moet het toch even vermelden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten